سفارش تبلیغ
صبا ویژن

فریم ورک جنگو

Django چیست؟

Django یک framework وب پایتون سطح بالا است که امکان توسعه ی سریع وبسایت های قابل دسترس و امن را می دهد. این framework توسط توسعه دهندگان باتجربه ساخته شده است. Django از بسیاری از پیچیدگی های توسعه وب جلوگیری می کند بنابراین شما می توانید بدون نیاز به انجام مجدد کار های اولیه تمرکز کنید. این framework رایگان و open source است و اجتماعی فعال و پیشرفته، مستندات عالی و بسیاری گزینه های دیگر برای پشتیبانی های رایگان و غیررایگان دارد.

Django به شما در نوشتن نرم افزار هایی که ویژگی های زیر را دارد کمک می کند:

کامل

Django از فلسفه ی "Batteries included" پیروی می کند و تقریبا هرچیزی که توسعه دهندگان ممکن است به آن احتیاج داشته باشند را ارائه می دهد. زیرا هرچیزی که شما به آن احتیاج دارید بخشی از یک محصول است و همه ی این ها بطور یکپارچه بایکدیگر کار می کنند و از اصول طراحی محکمی استفاده می کنند و مستندات گسترده و به روزی دارند.

همه کاره

Django می تواند تقریبا برای ساخت هرنوع وبسایتی استفاده شود – از سایت های مدیریت محتوا و wiki ها تا شبکه های اجتماعی و سایت های خبری. Django می تواند با هر framework سمت کلاینت کار کند و می تواند محتوا را در تقریبا هر نوع فرمتی (شامل HTML، RSS، JSON، XML و غیره) ارسال کند. سایتی که شما هم اکنون درحال خواندن آن هستید برپایه ی Django است.

از لحاظ داخلی درحالی که انتخاب هایی برای هر نوع عملکردی که شما می خواهید را ارائه می دهد (برای مثال چندین پایگاه داده ی معروف،موتور های قالب سازی و غیره) همچنین برای استفاده از کامپوننت های دیگر ئر صورت نیاز نیز توسعه یافته است.

امنیت

Django با ارائه ی framework  که براساس "کار درست را انجام دهید" تا از وبسایت به صورت اتوماتیک محافظت کنید، مهندسی شده است، به توسعه دهندگان کمک می کند تا از بسیاری از خطا های امنیتی معمول اجتناب کنند. برای مثال Django یک راه ایمن برای مدیریت حساب های کاربری و رمزعبور ها با اجتناب از خطاهای معمول مانند گذاشتن اطلاعات session در cooki ها که آسیب پذیر هستند( بجای cooki ها فقط از یک کلید استفاده کنید و داده ی اصلی در پایگاه داده ذخیره شود) یا ذخیره سازی رمزعبور به جای رمزعبور هش شده

وب سایت: دیجی دانش

منبع مقاله : فریم ورک جنگو